Leisure / 13 februari 2023

Persbericht: Andreas Andersen en Pia Adlivankin treden toe tot Raad van Commissarissen van Momentum Leisure

Momentum Leisure, het Amsterdams/Poolse bedrijf met themaparken in Centraal en Oost-Europa, heeft haar Raad van Commissarissen uitgebreid per 1 februari met twee gerenommeerde personen uit de leisure industrie, Andreas Andersen en Pia Adlivankin.

Zeven nieuwe thema- en waterparken
In krap vijf jaar tijd heeft Momentum Leisure drie themaparken ontwikkeld. Het gaat om het flagshippark Majaland Kownaty, op een uurtje rijden van Berlijn, Majaland Warschau, dat in april 2022 werd geopend en Majaland Gdansk wat op dit moment in aanbouw is. Er liggen plannen voor verdere expansie richting Centraal Europa voor nog eens zeven thema- en waterparken in samenwerking met bekende merken uit de industrie.

CEO's van vooraanstaande themaparken
Reden genoeg om de Raad van Commissarissen te versterken en te voorzien van leden met internationale ervaring in de branche. Momentum Leisure presenteerde de nieuwe Raad van Commissarissen op 2 februari in een bijeenkomst voor haar investeerders en stakeholders. De twee nieuwe leden zijn: Andreas Andersen en Pia Adlivankin, beiden CEO van vooraanstaande themaparken, ze werken(ten) voor de brancheorganisatie International Association of Amusement Parks and Attractions (IAAPA) en hebben een ruime ervaring in de thema- en pretparkindustrie.

CEO en President van de Liseberg Group
Andreas Veilstrup Andersen (1972, Denemarken) heeft een juridische en financiële achtergrond. Sinds 2000 werkt hij in de thema- en pretpark industrie. Zo was hij Executive Vice President bij het befaamde Tivoli Gardens in de Deense hoofdstad Kopenhagen en is hij momenteel CEO en President van de Liseberg Group in Zweden, dat het best bezochte attractiepark van Scandinavië beheert. In 2017 en 2018 was Andersen Chairman of the Board of Directors van brancheorganisatie IAAPA. Hij bekleedt momenteel bestuursfuncties bij Momentum Leisure, Farup Sommerland, LEGO House en Leo's Lekland Group.

CEO van pretpark Linnanmäki
Pia Adlivankin (1967, VS) is geboren in de Verenigde Staten en heeft ook de Finse nationaliteit. Zij heeft in beide landen gewoond en gestudeerd, onder meer aan de School of Hotel Administration van de Cornell University in de staat New York en aan de JOKO Helsinki School Of Economics Executive Education. Momenteel is zij algemeen directeur en CEO van pretpark Linnanmäki, het grootste themapark in Finland. Het in Helsinki gelegen park wordt geëxploiteerd door Children's Day Foundation, waarvoor Linnanmäki jaarlijks fondsen doneert voor welzijnswerk voor kinderen. Daarnaast is Adlivankin voorzitter van de Finse pretparkvereniging. Ze is vrijwilliger voor vele wereldwijde comités binnen de International Association for Amusement Parks and Attractions (IAAPA). Vanaf het jaar 2023 bekleedt zij ook een positie in de wereldwijde raad van bestuur van IAAPA. Adlivankin gelooft dat door het creëren van een uitstekende werk en welzijn balans voor de medewerkers, zij zich zullen inzetten om de verwachtingen van de gasten te overtreffen, waardoor de gasten tevreden blijven en terugkeren, wat weer leidt tot financieel succes.

Naast Andreas Andersen en Pia Adlivankin bestaat de raad van Commissarissen van Momentum Leisure uit:  Rory van ’t Schip, Christian Gyasi en Jeroen Beckers (voorzitter). Zie foto onder.